عوارض ارتودنسی دندان چیست؟
نوشته شده توسط : s.gh

با اینکه ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش ها برای اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی است اما آیا از عوارض ارتودنسی دندان آگاه هستید؟ آیا می دانید ارتودنسی دندان چه خطراتی دارد؟

عوارض ارتودنسی دندان

از جمله عوارض ارتودنسی دندان عبارتند از:

پوسیدگی دندان

یکی از عوارض ارتودنسی دندان در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در طول استفاده از ارتودنسی، پوسیدگی دندان است. این عارضه بیشتر در هنگام استفاده از انواع ارتودنسی ثابت رخ می دهد؛ زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان، غذاها و مواد خوراکی در فضای بین براکت ها تجمع پیدا می کنند و باعث پوسیدگی دندان می شوند.

بیماری های لثه

در صورتی که در رعایت بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی ثابت سهل انگاری کنید، پوسیدگی دندان به مرور باعث بروز بیماری های لثه می شود.

تحلیل مینای دندان

یکی از عوارض نادر ارتودنسی دندان، تحلیل مینای دندان است که معمولا در صورت استفاده از دهانشویه ارتودنسی تا حد زیادی می توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

زخم شدن بافت نرم لثه

در صورتی که از ارتودنسی ثابت به خصوص ارتودنسی فلزی استفاده کنید ممکن است در روزهای اولیه، براکت ها و سیم های فلزی باعث تحریک بافت نرم لثه و زبان شود که معمولا پس از چند روز این مشکل برطرف می شود.

واکنش های آلرژیک

در برخی موارد بسیار نادر، برخی افراد به براکت ها و سایر تجهیزات ارتودنسی حساسیت نشان می دهند. در صورتی که شما به مواد الاستیکی یا فلزات حساسیت دارید حتما قبل از شروع درمان در جلسه مشاوره ارتودنسی، ارتودنتیست خود را در جریان بگذارید.

تحلیل ریشه دندان

یکی دیگر از عوارض نادر ارتودنسی دندان، تحلیل ریشه دندان است. علت بروز این عارضه در طول ارتودنسی تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است.

کلام آخر

عوارض ارتودنسی دندان عبارتند از پوسیدگی دندان، بیماری لثه، تحلیل مینای دندان، تحلیل ریشه دندان، واکنش های آلرژیک، ایجاد زخم در بافت نرم لثه و ... است که اکثر این عوارض در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی و همچنین انتخاب یک متخصص ارتودنسی با تجربه قابل کنترل هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: